Pompy wody 

Pompy wody

Aby silnik spalinowy funkcjonował prawidłowo, niezbędne jest chłodzenie, które zapewnia ciecz krążąca pomiędzy silnikiem a chłodnicą. Pompy wody to niewielkie urządzenia otwarte, które mają za zadanie wprawić tą chłodzącą ciecz w ruch. Wybór konstruktora uwzględnia fakt, czy pompa wody jest napędzana przez pasek rozrządu, łańcuch lub pasek wielorowkowy. Zwykle pompa wody stanowi element układu napędu rozrządu - co oznacza, że musi być regularnie wymieniana. Nie ma się jednak co martwić - w naszym sklepie znajdą państwo wiele rodzajów pomp wodnych do różnych marek pojazdów.

Pompy wody 

W nowych pompach stosowane są wirniki osadzone w korpusie na dwóch łożyskach - dzięki temu łożyska są bardzo szczelne. Jako że pompa wody jest kołem pasowym, uszkodzenie łożyska może prowadzić do jej zatrzymania, co z kolei może spowodować szkody w silniku. Dlatego ważne jest regularne wymienianie pompy wody, z tym że warto pamiętać, iż mechanik nie może ocenić stanu technicznego łożysk w pompie. Można co najwyżej ustalić wycieki z pompy, a więc stan uszczelnień. Jak trwała jest więc pompa? Trwałość zwykle zależy od przedziału, który został przewidziany dla trwałości napędu rozrządu. Zaleca się, aby podczas wymiany rozrządu wymienić również pompę wody, gdy ta jest napędzana paskiem lub łańcuchem rozrządu. Pompa wody jak zostało wcześniej wspomniane, ma za zadanie chłodzić silnik. Zaraz po uruchomieniu, silnik w komorze spalania osiąga temperaturę nawet 1900 stopni Celsjusza. Przez wysoką temperaturę nagrzewa się, chociażby głowica. Żeby zredukować temperaturę, trzeba wydajnego systemu chłodzenia, a jednym z jego elementów jest pompa wody.

Pompa wody działa dzięki mechanicznemu napędowi, na zasadzie absorbowania momentu obrotowego silnika, który jest konieczny do obracania wirnikiem. Pompa wody posiada koło pasowe, napędzane paskiem zębatym, wprawiającym w ruch wały rozrządu silnika. Zdarza się również, że niektóre koła pasowe w pompach wodnych nie mają przekładni zębatej. Natomiast paski typu Poly-V są stosowane wyłącznie do konkretnych urządzeń - np. pompy wspomagania. Takie paski zapewniają dużo cichszą i płynniejszą pracę, zachowując obrotową wydajność silnika. Można również spotkać pompy wody, posiadające inny pasek niż ten, który wyposażony jest układ rozrządu. Takie pompy są solidniejsze i trwalsze - mają służyć samochodowi do końca jego dni. Zdarzają się również pompy ze zmienną wydajnością, w których stosowane jest zasilanie elektryczne. Jednak z takimi rozwiązaniami można się spotkać jedynie w nowoczesnych i zaawansowanych technologicznie samochodach. Niestety problemem jest moduł elektryczny, który w takim zestawieniu bardzo często się psuje, co naraża kierowców na dodatkowe koszta. Z racji tego, że pompa wody stanowi bardzo ważny element chłodzenia silnika i bez jej odpowiedniego stanu narażamy serce naszego pojazdu na poważne uszkodzenia - zaleca się jej regularne wymienianie. Jeśli pojawiają się wycieki i przypuszczenia, że pompa wody nie pracuje prawidłowo - warto to sprawdzić i dokonać jej wymiany.

Zawartość koszyka

Brak produktów

0,00 zł SUMA

Realizuj zamówienie

Szukaj