Opinie o sklepie superparts.pl Opinie o sklepie superparts.pl

Czujniki abs 

Czujniki abs

Gdy prędkość obrotowa kół spadnie poniżej określonej wartości, ABS włącza się i zmniejsza siłę hamowania by nie dochodziło do poślizgu kół. System ABS komunikuje się z pozostałymi systemami elektronicznymi, takimi jak kontrola trakcji (TC) i system stabilizacji toru jazdy (ESP), przesyłając im informacje o prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dostępne są różne modele czujników, w zależności od wymaganej wytrzymałości, precyzji pracy, czy rozmiarów. Dla pierścieni zębatych dedykowane są pasywne czujniki ABS: indukcyjny czujnik ABS. Pasywne czujniki ABS mają zazwyczaj większe rozmiary, są mniej precyzyjne i załączają się dopiero wówczas, kiedy koło osiągnie pewną minimalną prędkość obrotową. Dla kół zębatych/kół z pierścieniem magnetycznym przeznaczone są aktywne czujniki ABS, które do rozpoczęcia pracy wymagają zewnętrznego źródła zasilania. Rozróżnia się aktywne czujniki Halla: bezkontaktowa reakcja na zmianę pola magnetycznego. Magnes trwały umieszczony za układem scalonym Halla wytwarza za nim pole magnetyczne, które przenika przez obracające się koło zębate. Pole magnetyczne ulega zmianie wraz z obrotem koła zębatego. Układ scalony reaguje na zmiany pola, przekazując do jednostki sterującej sygnał w postaci fali prostokątnej. Sygnał nie jest zależny od czasu obrotu koła, dzięki czemu jego wykrywanie jest niezawodne nawet przy prędkości 0 km/h. Magnetorezystancyjne czujniki AMR działają niezawodnie w temperaturach od -40°C do +150°C. Czujnik jest tu instalowany nad pierścieniem magnetycznym i dokonuje poprzecznego pomiaru pola magnetycznego. Na podstawie tej zmiany ustala się prędkość obrotową i kierunek obrotów koła. Zasada działania opiera się tu na efekcie kwantowo-mechanicznym wytwarzanym przez warstwy ferro-i nie-ferromagnetycznego materiału. 

Zawartość koszyka

Brak produktów

0,00 zł SUMA

Realizuj zamówienie

Szukaj

Menu