Przewody powietrza 

Przewody powietrza

W samochodzie ważne jest żeby doprowadzić powietrze do spalania paliwa w cylindrze. Powinno ono być odpowiednio czyste i w odpowiedniej ilości. Za to właśnie odpowiadają przewody powietrza, które doprowadzają w pierwszej kolejności powietrze do filtra, który oddziela zanieczyszczenia stałe i wilgoć z powietrza, a następnie poprzez przepływomierz do przepustnicy i kolektora wydechowego. Szczelność przewodów powietrza jest istotna dla poprawnej pracy, a konkretnie spalania paliwa w jednostce napędowej. Układ dolotowy silnika jest jednym z jego zasadniczych elementów, tworząc wraz z układem paliwowym układ zasilania, który wspólnie odpowiada za doprowadzenie mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów, w których to może być ona spalona i przetworzona na moment obrotowy niezbędny do jazdy. Układ dolotowy składa się z kilku elementów, z kolektora dolotowego, przepustnicy, przepływomierza i filtra. Jednak wszystkie te elementy nie mogą funkcjonować bez przewodów powietrza. Ich zadaniem jest przesył powietrza miedzy tymi elementami, oraz "schwytanie" odpowiednio zimnego powietrza sprzed samochodu (im powietrze jest zimniejsze, tym więcej mieści się go w tej samej przestrzeni).

Przewody powietrza 

Jeszcze bardziej istotne przewody tego typu są w jednostkach wyposażonych w turbosprężarkę. Wówczas w układzie panuje podwyższone ciśnienie, a w części przed intercoolerem dodatkowo często wysoka temperatura związana ze sprężaniem powietrza i temperaturą spalin jaka oddziałuje na turbinę. Sprawia to, że przewodom takim stawia się wyższe wymagania niż w przypadku przewodów powietrza stosowanych w silnikach wolnossących. Muszą one mieć specjalną budowę, być odpowiednio zamocowane pod maską pojazdu i odpowiednio połączone z innymi elementami, dzięki czemu mogą zachować szczelność nie tylko na tychże połączeniach, ale także zachować trwałość bez pęknięć, dziur i innego rodzaju uszkodzeń mechanicznych czy zmęczeniowych.

Bardzo istotnym czynnikiem jaki wpływa na pracę samochodu jest szczelność układu dolotowego, czyli dbałość o to, żeby powietrze dostawało się do niego tylko jedną, opracowaną fabrycznie drogą. Jeżeli tak nie jest, rury powietrza lub inne elementy układu dolotowego są źle zamontowane, uszkodzone wówczas jednostka napędowa będzie funkcjonować niepoprawnie. Objawami takiego stanu rzeczy może być nierówna praca silnika, wyraźne falowanie prędkości obrotowej silnika na wolnych obrotach, słyszalne syczenie dochodzące od elementów dolotu po otwarciu maski, oraz kiepska reakcja na gaz i podwyższone spalanie. Ponadto taki stan rzeczy może prowadzić do powstawania nagarów wewnątrz silnika, ze względu na nieodpowiednie warunki spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Nagary takie mogą prowadzić do licznych awarii od nieszczelności zaworów, przez zapychanie się filtrów sadzy w wydechu i zwiększenie się toksyczności wydzielanych przez samochód spalin, aż do zniszczenia silnika spowodowanego jego zatarciem. Dlatego nie można lekceważyć uszkodzeń nawet tak prostych części jak przewody powietrza.

Zawartość koszyka

Brak produktów

0,00 zł SUMA

Realizuj zamówienie

Szukaj