Obudowy akumulatorów 

Brak produktów w tej kategorii

Obudowy akumulatorów 

Ogniwo jest zestawem połączonych płyt dodatnich lub ujemnych, które zostały oddzielone separatorami. Płyty dodatnie i ujemne grupuje się w osobne ogniwa, gdzie każde wytwarza napięcie 2,13 V. Wymogiem do działania tego schematu jest odpowiednia ilość ogniw połączona szeregowo. W obudowie akumulatora znajduje się również separator. Jest to element, który ma za zadanie zapobiec stykaniu się płyt ujemnych oraz dodatnich. Jeśli system nie funkcjonuje jak należy, może dojść do zwarcia. Warto pamiętać o tym, że powierzchnia separatora jest porowata, aby przepływ prądu odbywał się z jak najmniejszym oporem. Dalej mamy Kratki, które pełnią tę samą funkcję dla płyt dodatnich i ujemnych, a więc są szkieletem konstrukcyjnym i przewodnikiem prądu elektrycznego. Dzięki temu można maksymalnie wykorzystać dostępną energię oraz obniżyć masę. Nowoczesne akumulatory są wyposażone w bardzo cienkie kratki.

Dochodzimy wreszcie do pojęcia płyt dodatnich i ujemnych. Działają one na bardzo prostej zasadzie - płyta dodatnia po naładowaniu jest brązowa i powstaje w procesie pastowania masą dodatnią kratki. Natomiast płyta ujemna po naładowaniu jest koloru szarego i powstaje w procesie pastowania kratki masą ujemną. Obie płyty są zanurzone w roztworze kwasu siarkowego (elektrolitu) - odpowiada on za aktywację materiału czynnego płyty i przewodzi prąd pomiędzy płytami. Elektrolit to 37% roztworu kwasu siarkowego, w którym zanurzane są płyty. Blok akumulatora 12 V składa się z sześciu cel, natomiast blok akumulatora 6 V składa się z trzech cel. Każda cela znajdująca się w obudowie jest osobnym ogniwem i musi być szczelna. Ponadto elektrolit nie może przelewać się między celami. Dolna część obudowy stanowią progi, które trzymają zestaw płyt. Między progami mogą gromadzić się zanieczyszczenia, ale również spływająca z płyt masa. 

Podsumowując - obudowy akumulatorów odseparowują połączone ze sobą zestawy ogniw. Warto również dodać, iż skrajne ogniwa posiadają końcówki biegunowe, które są wyprowadzeniami w kształcie ściętych stożków, które mają podobną wysokość i różnią się średnicą. Oczywiście jedna końcówka biegunowa ma znak dodatni, a druga posiada znak ujemny. Dzięki nim akumulator może połączyć się z obwodem elektrycznym samochodu. Obudowa akumulatora jest bardzo ważnym elementem zabezpieczającym wszystkie części akumulatora. W tej kategorii możesz znaleźć obudowę, której szukasz, wszystkie obudowy mają szczegółowe informacje, między innymi, do jakiego akumulatora zostały wykonane. W razie pytań mogą państwo skontaktować się z naszym zespołem, korzystając z zakładki "kontakt" - rozwieje to wszelkie wątpliwości i pomoże dokonać dobrego wyboru. 

Zawartość koszyka

Brak produktów

0,00 zł SUMA

Realizuj zamówienie

Szukaj