Filtry cząstek stałych dpf/fap 

Filtry cząstek stałych dpf/fap

Samochody z silnikiem Diesla wciąż cieszą się dużą popularnością na całym świecie i są też chętnie wybierane przez Polaków. Posiadanie takiego pojazdu wiąże się z wieloma korzyściami, ale również – czy tego chcemy, czy nie – potencjalnymi problemami. Jednym z nich może okazać się filtr cząstek stałych, który montowany jest w tego rodzaju pojazdach. Jego obecność w samochodach jest obowiązkowa, a w przypadku uszkodzenia lub zapchania – koniecznie trzeba go wymienić. W tej kategorii znajdziecie Państwo filtry zamienne, które dopasujecie do posiadanego przez siebie samochodu.

Filtry cząstek stałych dpf/fap 

Filtr cząstek stałych DPF/FAP zamontowany jest w układzie wydechowym samochodów z silnikiem Diesla i jego zadaniem jest redukcja spalin, a mówiąc konkretniej – sadzy. Jest ona wytwarzana właśnie przez silniki zasilane olejem napędowym, a jej duże stężenie może być bardzo niebezpieczne dla zdrowia i życia każdego z nas. Filtr jest więc niezwykle ważnym elementem samochodów, który z jednej strony ma za zadanie zatrzymanie szkodliwych cząstek stałych wewnątrz pojazdu, a z drugiej – ich wypalenie. Pozbawia nas więc ryzyka tego, że w dużych skupiskach samochodów z silnikami Diesla, moglibyśmy być narażeni na zatrucie sadzą. Filtr montuje się za katalizatorem, a tworzy się go przy wykorzystaniu bardzo wysokiej jakości stali nierdzewnej oraz ceramiki (korpus filtra). W jego wnętrzu zaś, znajdują się węglik krzemu pokryty tlenkiem glinu i ceru, a także platyna.

Dlaczego DFP i FAP? Są to dwie zamiennie stosowane nazwy – DFP to skrót angielski („diesel particulate filter”), zaś FAP francuski (filtre à particules).

Zepsuty lub zapchany filtr cząstek stałych? Koniecznie go wymień!

Niestety, filtr cząstek stałych DPF/FAP, jak każda inna część w Twoim samochodzie, może się zepsuć lub zapchać. Jest to problem, którego obawia się wielu kierowców, bo w przypadku braku możliwości regeneracji części, konieczny jest zakup nowej, co wiąże się nierzadko ze sporym wydatkiem. Z tego też względu gdzieniegdzie natraficie Państwo na głosy mówiące o tym, że nie trzeba zakładać nowego filtra cząstek stałych, dzięki czemu można zaoszczędzić. Oczywiście jest to bardzo błędne myślenie – wymiana filtra cząstek stałych jest absolutnie niezbędna – po pierwsze dlatego, że regulują to przepisy, a po drugie – dla ochrony środowiska naturalnego i własnego zdrowia.

Aby uniknąć częstych problemów z filtrem, warto o niego odpowiednio zadbać – w tym celu raz na jakiś czas (np. 500 km przebiegu) wybierzcie się Państwo w krótką podróż, w trakcie której silnik będzie mógł choćby przez kilkanaście minut utrzymywać stałą prędkość (obroty na poziomie 3 tys./minutę) – w ten sposób automatycznie go oczyścicie. Pamiętajmy też o wysokiej jakości oleju, który ma niską zawartość siarki, fosforu czy potasu!

Zapraszamy do sprawdzenia naszej oferty na filtry cząstek stałych – znajdziecie w niej Państwo rozwiązanie dopasowane do Waszego pojazdu i dostępne w konkurencyjnej cenie. Zapewniamy najwyższą jakość części!

Zawartość koszyka

Brak produktów

0,00 zł SUMA

Realizuj zamówienie

Szukaj