Gaźniki 

Gaźniki

Za zasilanie silników benzynowych aż do początku lat 80 odpowiedzialne były wyłącznie gaźniki. Dopiero później, w latach 90 zostały niemal całkowicie wyparte przez układy wtryskowe. Te zapewniają optymalne zużycie paliwa i wydajność silnika. Nadal jednak można spotkać samochody z silnikami spalinowymi o zapłonie iskrowym wykorzystujące gaźniki i niskociśnieniowe pompy paliwa, zatem przy ich naprawie niezbędne są części zamienne. Często natomiast gaźniki wykorzystywane są w silnikach kosiarek spalinowych, motorowerów i skuterów.

Gaźniki 

Gaźniki zwane karburatorami odpowiadają za wytworzenie mieszanki paliwa z powietrzem i podanie jej w celu spalania do cylindrów. Paliwo jest odpowiednio dozowane, a następnie odparowane. Jego opary mieszają się z tlenem i poprzez kolektor dolotowy dostają do miejsca spalania, w wyniku czego wytwarzana jest energia wykorzystywana do poruszania się pojazdu. Tego typu układ w podstawowej wersji cechuje prostota działania, a także serwisowania. Dlatego też można go spotkać w narzędziach spalinowych i skuterach, w nowoczesnych samochodach jednak nie jest już stosowany.

Najprostsze układy z gaźnikiem mogą być uzupełnione o elementy wspomagające ich pracę. Jednym z nich jest urządzenie rozruchowe wspomagające ssanie. Może być to dodatkowy tak zwany gaźnik rozruchowy. Układ paliwowy może również posiadać dodatkowo pompę przyspieszającą wykorzystywaną w razie większego zapotrzebowania na paliwo. Urządzenie biegu jałowego, mogące współpracować z zaworem hamowania silnikiem pozwala wykorzystywać specyficzne sytuacje podczas jazdy w celu optymalizacji pracy silnika i zużycia paliwa.

Gaźniki najczęściej wykonane są ze stopu cynku z aluminium, materiału zwyczajowo zwanego znal. Ich usterki związane są właściwie z dwoma sytuacjami — kiedy mieszanka paliwowa jest zbyt uboga oraz zbyt bogata. Dlatego ważna jest ich właściwa regulacja.

Zakup części współpracujących z gaźnikami

Dobór części do pojazdów gaźnikowych może sprawiać pewne trudności, gdyż są to zwykle starsze modele samochodów. Jeżeli nie posiada się informacji o konkretnym rodzaju gaźników, szukać należy informacji o modelu i roczniku auta. Często wymienianą częścią są poduszki gaźnika — na których mocowany jest podzespół. Ten tak zwany kołnierz gaźnika może ulegać korozji i dlatego wymaga wymiany. Pomaga w utrzymaniu odpowiedniej pozycji, co przy prawidłowo wyregulowanym gaźniku jest niezwykle istotne.

Jako wsparcie w układzie gaźnikowym albo też prostym, niskociśnieniowym układzie wtryskowym może służyć pompa paliwa. Pompa zasilająca ze względu na ciągłą pracę w trakcie jazdy zużywa się i również w razie awarii należy ją zastąpić nowym egzemplarzem albo dokonać naprawy z użyciem zestawu naprawczego. Wszystkie te elementy, pochodzące od wiodących na rynku producentów części samochodowych dostępne są na stronie sklepu. Wysoka dostępność oraz jakość proponowanych produktów, konkurencyjne ceny i szybkie realizacje zamówień to powód, by skorzystać z oferty sklepu. 

Zawartość koszyka

Brak produktów

0,00 zł SUMA

Realizuj zamówienie

Szukaj