Zawory 

Zawory

W samochodzie znajdziemy mnóstwo różnorakich zaworów pełniących ważne funkcje. Sporo tych elementów dosyć często ulega uszkodzeniom, chociażby zawory ciśnienia i dawkowania paliwa. Znaną wielu kierowcom usterką, jest np. uszkodzenie elektrozaworów sterujących pompy wtryskowej, zużycie zaworu odpowietrzenia zbiornika paliwa, czy awaria zaworu recyrkulacji spalin. Te, oraz wiele innych usterek wszelakich zaworów, mogą przyczynić się do odbycia niespodziewanej i natychmiastowej wizyty w warsztacie samochodowym.

Zawory 

Zawory ciśnienia i dawki paliwa - funkcja

Jak można łatwo się domyśleć biorąc pod uwagę ich nazwę, zawory te odpowiadają za regulację ciśnienia i dawki wtryskiwanego paliwa. To właśnie od ich prawidłowego działania uzależniona jest poprawna praca pompy wtryskowej i układu wtryskowego. Tylko sprawny układ sterujący podawaniem paliwa do silnika zapewnia jego prawidłowe działanie. Zawory te posiadają różne oznaczenia, które odnoszą się do ich funkcji:

  • Zawór SCV - reguluje dawkę paliwa
  • Zawór SPV - reguluje ciśnienie paliwa
  • Zawór TCV - reguluje kąt wtrysku paliwa

Wadliwe działanie tych zaworów powoduje problemy z wtryskiwaniem optymalnej dawki i ciśnienia paliwa, oraz uzyskaniem odpowiedniego składu mieszanki.Objawami ich awarii są: nierówna praca silnika, problem z rozruchem, zwiększone zużycie paliwa, zmniejszenie mocy silnika. Główną przyczyną problemów z tymi zaworami, jest stosowanie paliwa niskiej jakości.

Zawór recyrkulacji spalin (EGR) - jak rozpoznać awarię?

Zacznijmy od tego, do czego służy zawór EGR. Otóż, jego zadaniem jest ograniczenie emisji szkodliwych tlenków azotu, poprzez dostarczenie gazów wylotowych z powrotem do układu dolotowego, gdzie miesza się z zasysanym czystym powietrzem i trafia do komór spalania. W efekcie mieszanka paliwowo-powietrzna zawiera mniej tlenu. To rozwiązanie zmniejsza zawartość tlenków azotu w spalinach o kilkadziesiąt procent. Zawór EGR służy do dostarczania spalin do cylindrów jedynie w określonych przypadkach. O otwarciu zaworu decyduje sterownik, na podstawie danych o aktualnym obciążeniu silnika. Tak więc zawór EGR pozostaje zamknięty, gdy silnik pracuje na biegu jałowym, oraz gdy jest bardzo obciążony, a otwiera się podczas jego normalnej pracy (kiedy obciążenie silnika jest średnie).

Najczęstszą awarią zaworu EGR jest jego zanieczyszczenie, które szczególnie w nowych samochodach prowadzi do uszkodzeń elementów sterujących. Agresywne składniki spalin przyczyniają się też do wypalenia materiału znajdującego się wewnątrz zaworu. Wówczas zawór należy wymienić na nowy, ponieważ jego przeczyszczenie nic nie da. O awarii zaworu informuje kontrolka check engine, której zapalenie się, jest spowodowane złym przepływem spalin. Kolejnym objawem jest spadek mocy silnika.

 

W naszym sklepie znajdą Państwo wszystkie rodzaje zaworów renomowanych firm, takich jak: Bosch, Delphi, Denso, Febi Bilstein, oraz ich tańsze zamienniki. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. W razie jakichkolwiek pytań, zapraszamy do kontaktu pod numerem infolinii lub czatu z naszym konsultantem.

 

Zawartość koszyka

Brak produktów

0,00 zł SUMA

Realizuj zamówienie

Szukaj