Opinie o sklepie superparts.pl Opinie o sklepie superparts.pl

Podpora wału napędowego 

Podpora wału napędowego

W samochodach posiadających napęd na tylną oś lub na więcej niż jedną oś, od skrzyni biegów lub przekładni kątowej (w zależności od ustawienia silnika) biegnie do tylnej osi wał napędowy. Przenosi on moment ze skrzyni biegów do tylnej osi, a więc obraca się z dużą prędkością, działa na niego siła odśrodkowa i siły gnące, które mogą powodować pękanie wału i unieruchomienie pojazdu. Żeby zminimalizować to ryzyko stosuje się podporę (lub podpory) wału napędowego, czyli łożysko którego obudowa przytwierdzona jest do podwozia, a wewnątrz którego obraca się wał.

  • FEBI BILSTEIN 08121

    54,66 zł

    44,44 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:średnica wewnętrzna [mm] : 50Materiał : Guma / metalartykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 : bez łożyska kulkowegoCiężar [kg] : 0,25Wymagana ilosć : 1


  • FEBI BILSTEIN 17691

    64,42 zł

    52,80 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:średnica wewnętrzna [mm] : 55Materiał : Guma / metalartykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 : bez łożyska kulkowegoCiężar [kg] : 0,295Wymagana ilosć : 1


  • CORTECO 600434

    42,51 zł

    34,56 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:Ciężar [kg] : 0,3artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 : bez łożyska kulkowego


  • CORTECO 602288

    74,21 zł

    60,82 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:Ciężar [kg] : 0,33artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 : bez łożyska kulkowego


  • CORTECO 80000568

    109,70 zł

    89,19 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 : z łożyskiem kulkowymCiężar [kg] : 0,7


  • CORTECO 600432

    80,29 zł

    65,81 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:Ciężar [kg] : 0,25artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 : bez łożyska kulkowego


  • FEBI BILSTEIN 02728

    162,37 zł

    133,10 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 : z łożyskiem kulkowymCiężar [kg] : 0,915Wymagana ilosć : 1


  • FEBI BILSTEIN 23533

    156,66 zł

    128,42 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:średnica wewnętrzna [mm] : 30artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 : z łożyskiem kulkowymCiężar [kg] : 0,410Wymagana ilosć : 1


  • FEBI BILSTEIN 24493

    214,70 zł

    176,01 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca : z materiałami dodatkowymiCiężar [kg] : 1,227Wymagana ilosć : 1


  • FEBI BILSTEIN 32710

    218,36 zł

    179,01 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:Długość [mm] : 180Szerokość [mm] : 45Grubosć [mm] : 126średnica wewnętrzna [mm] : 30artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 : z łożyskiem kulkowymStrona zabudowy : z tyłuCiężar [kg] : 0,65Wymagana ilosć : 1


  • FEBI BILSTEIN 02522

    56,16 zł

    46,03 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:średnica wewnętrzna [mm] : 30artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 : z łożyskiem kulkowymCiężar [kg] : 0,462Wymagana ilosć : 1


  • FEBI BILSTEIN 07062

    297,64 zł

    246,08 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:średnica wewnętrzna [mm] : 35Materiał : Guma / metalartykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 : z łożyskiem kulkowymCiężar [kg] : 1,009Wymagana ilosć : 1

    BEZPŁATNA DOSTAWA!
  • FEBI BILSTEIN 07108

    54,38 zł

    44,21 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:średnica wewnętrzna [mm] : 30artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 : z łożyskiem kulkowymCiężar [kg] : 0,44Wymagana ilosć : 1


  • FEBI BILSTEIN 07151

    74,29 zł

    60,40 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:średnica wewnętrzna [mm] : 30artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 : z łożyskiem kulkowymCiężar [kg] : 0,545Wymagana ilosć : 1


  • FEBI BILSTEIN 02823

    73,51 zł

    59,77 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry: średnica wewnętrzna [mm] : 30 artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 : z łożyskiem kulkowym Ciężar [kg] : 0,144 Wymagana ilosć : 1


  • FEBI BILSTEIN 18300

    78,66 zł

    64,47 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:średnica wewnętrzna [mm] : 30artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 : z łożyskiem kulkowymCiężar [kg] : 2,396Wymagana ilosć : 1


Podpora wału napędowego 

Konstrukcje samochodów wyróżniają się różnymi typami układów napędowych. Większość samochodów osobowych produkowanych współcześnie posiada napęd na przednie koła i silnik umieszczony z przodu. Jednak istnieją także pojazdy w których napędzana jest oś tylna a silnik znajduje się z przodu (układ klasyczny), oraz takie w których napędzane są obie osie (silnik może znajdować się z tyłu, centralnie lub z przodu). W układzie klasycznym i napędzie na cztery koła między skrzynią biegów, a tylnym mostem przebiega wał napędowy, mający za zadanie przenosić moment do tylnych kół. Układ klasyczny jest szczególnie popularny w dużych samochodach osobowych (obecnie BMW, Mercedes, dawniej Opel, Toyota, Lexus itd) samochodach sportowych (np Nissan 350Z) oraz w samochodach dostawczych i ciężarowych. Napęd na cztery koła spotyka się zarówno w mniejszych jak i większych pojazdach.

Wał taki obraca się z dość dużą prędkością obrotową, ma on także, ze względu na wielkość samochodów w których jest stosowany znaczną długość. Wykonany jest on zwykle ze stalowej rury, lub w nowoczesnych samochodach sportowych z kompozytów włókna węglowego (np Nissan 350Z) na której końcach zamontowano przeguby łączące ze skrzynią biegów i tylnym mostem. Wszytko to powoduje, że w trakcie pracy na wał działają znaczne siły, głównie wynikające z siły odśrodkowej i powodujące zginanie się wału. Mogłoby to prowadzić do pękania wału i znacznych wibracji przenoszony poprzez wał na nadwozie. By zapobiec takim wypadkom stosuje się podporę wału napędowego, niekiedy więcej niż jedną.

Podpora wału napędowego jest to łożysko którego obudowa zamocowana jest do podwozia pojazdu, a we wnętrzu którego obraca się wał. Powoduje to zmniejszenie długości wału pracującego bez podparcia, a więc znaczne zniwelowanie sił gnących działających na wał. Niedomagania podpory wału napędowego wynikają zwykle ze zużycia łożyska, lub spowodowanego długotrwałą eksploatacją (szczególnie z dużym obciążeniem) lub przedostaniem się zanieczyszczeń i wody do wnętrza łożyska, co prowadzi do szybkiej jego degradacji. Niekiedy może dojść także do mechanicznego uszkodzenia podpory. Objawami awarii tej części są zwykle zwiększone wibracje podczas ruszania i przyspieszania, wyraźnie odczuwalne we wnętrzu pojazdu, których źródło wyczuć możemy mniej więcej pod podłogą pojazdu. Wymiana tej części nie jest rzeczą bardzo trudną, jednak wymaga demontażu wału, więc możliwa jest tylko w odpowiednio wyposażonym warsztacie (niezbędny jest kanał lub podnośnik).

Zawartość koszyka

Brak produktów

0,00 zł SUMA

Realizuj zamówienie

Szukaj

Menu