Filtry Powietrza 

Filtry Powietrza

Powietrze trafiające zarówno do kabiny samochodu, jak i komory silnika wymaga filtracji. Filtry powietrza zatrzymują różnej wielkości cząstki, które w normalnym obiegu mogłyby powodować uszkodzenia silnika i innych podzespołów mających styczność z olejem silnikowym. Powietrze, jakie dostarczane jest pasażerom, wymaga również filtracji gazowej, gdyż takie zanieczyszczenia mogą być groźne dla ludzi. Dlatego właśnie regularna wymiana filtrów jest tak ważna, gdyż nie tylko zapobiega awariom, lecz także pozwala dbać o zdrowie.

Zadaniem filtra jest oczyszczanie powietrza bez względu na warunki, w jakich pracuje. Te mogą być naprawdę zróżnicowane — zarówno pod względem temperatury, jak i stopnia wilgotności oraz ilości i rodzaju zanieczyszczeń. Również powietrze przechodzące przez filtr może być mono pulsujące. Przepustowość filtrów oraz redukcja odgłosów ssania to również istotne aspekty ich pracy. Dlatego projekt filtrów musi być dobrze przemyślany a ich jakość najwyższa. Budowa filtra jest uzależniona od silnika, dla jakiego ma pracować, gdyż różne są zapotrzebowania na powietrze.

Filtry Powietrza 

W samochodach istotna jest również odpowiednio zaprojektowana obudowa filtra. Powinna umożliwiać łatwą wymianę, a także zapewniać maksymalną szczelność. Ponieważ filtry powietrza nie zatrzymują wody, przed nimi umieszcza się zwykle dodatkowe separatory wody. Większość pojazdów ma indywidualne rozwiązania filtrów powietrza, ale ich cechy są podobne. Materiały filtrujące najczęściej wykorzystywane to:

  1. papier,
  2. papier z włókniną,
  3. włóknina z tworzywa sztucznego,
  4. włóknina nasączona olejem.

Ułożone są one w sposób optymalny w plisy zapewniające dużą powierzchnię filtrującą, a także sztywność i trwałość filtra powietrza. Mogą być prostopadłościenne lub walcowate. Wykorzystanie tworzyw sztucznych pozwala na tworzenie filtrów gradientowych, które w lepszy sposób, stopniowo filtrują zanieczyszczenia. Duża gęstość włókniny przy wylocie filtra pozwala na skuteczniejsze zatrzymanie najdrobniejszych cząstek, kiedy większe pozostają na wlocie.

Kiedy wymienić filtry

Zalecenia co do wymiany filtrów powietrza wynoszą w zależności od modelu samochodu regularną zmianę co 15 do 30 tysięcy przejechanych kilometrów. Jest to jednak tylko orientacyjny okres, gdyż stopień zużycia i zanieczyszczenia filtra zależy od wielu czynników. Z pewnością filtr, dla samochodów mniej używanych powinien być wymieniany nie rzadziej niż co 2-3 lata, gdyż po prostu się starzeje i może zacząć kruszyć. Również, jeżeli pojazd porusza się głównie w bardzo zanieczyszczonych obszarach, albo też poprzednie filtry były złej jakości, ich wymiana może być konieczna wcześniej.

Wymiana filtrów powietrza jest często wykonywana przy okazji przeglądu. Jej koszt jest nieduży, natomiast potencjalne straty znacznie większe. Można również samemu zakupić i wymienić filtry. W większości samochodów osobowych nie jest to zbyt trudne i nie wymaga dużego nakładu czasu i pracy. Wystarczy zakupić odpowiedni rodzaj filtra — dopasowuje się go według kodów OE, modelu samochodu albo zasięgając porady sprzedawcy.

Filtry powietrza: MANN-FILTER, FILTRON, BOSCH, PURFLUX, BLUE PRINT, JPN, CHAMPION, VALEO, KAMOKA, MISFAT, VASCO, FEBI BILSTEIN, ALPHA FILTER, DENSO, DENCKERMANN, VAICO, KNECHT, OYODO, JAPANPARTS, PSA Peugeot Citroen.

Zawartość koszyka

Brak produktów

0,00 zł SUMA

Realizuj zamówienie

Szukaj