Elementy napędu 

Elementy napędu

Główną funkcją każdego układu napędowego jest taka praca, która pozwoli przekazać moc pracy silnika bezpośrednio na koła pojazdu. Dlatego też w zaprezentowanej kategorii produktowej zebraliśmy te elementy napędu, które mogą ulec awarii i sprawić, że pojazd nie będzie poprawnie funkcjonował lub też całkowicie odmówi nam posłuszeństwa. Możemy pochwalić się naprawdę bogatym asortymentem pasków klinowych oraz niezbędnych do nich rolek, pasków wielorowkowych, napinaczy pasków klinowych, a także kół pasowych. Wśród dodatkowych elementów, które również mogą okazać się przydatne oferujemy zestawy śrub do kół pasowych. Wszystkie te części zamienne dostępne są w wariantach do dedykowanych marek samochodów tak, aby móc zaopatrzyć się dokładnie w taką część, jaka będzie odpowiednia do konkretnego samochodu. 

Elementy napędu 

Warto mieć świadomość, że sam pasek klinowy to jeden z elementów układu napędowego, który się ulega zużyciu i podlega cyklicznej wymianie. Jednocześnie, jest to bezsprzecznie element niezbędny, z którego wymianą naprawdę nie warto czekać. Szacuje się, że w przypadku najtańszych pasków konieczna jest ich wymiana co 30 tysięcy km, a im lepszy pasek tym dłuższa jego żywotność. Mogą jednak zdarzyć się sytuacje, kiedy konieczna może być jego natychmiastowa wymiana, na przykład w momencie, kiedy dojdzie do jego zabrudzenia smarem, olejem silnikowym lub innym płynem lub jeśli po prostu dojdzie do jego uszkodzenia mechanicznego. Obecnie znacznie częściej stosowane są paski wieloklinowe albo też wielorowkowe, których cechą charakterystyczną jest lepsza przyczepność do kół pasowych, większa elastyczność oraz to, że mogą pracować nawet z kołami o małej średnicy. Elementy napędu tego rodzaju bez trudu można znaleźć w naszym sklepie internetowym i zakupić je w korzystnej cenie w obliczu konieczności wymiany obecnych na nowe. Zastanawiające sygnały mówiące o tym, że być może trzeba wymienić pasek klinowy to chociażby charakterystyczne piski, szumy, odgłosy ocierania lub też stukania. 

Kolejnym istotnym elementem całości są rolki, których zadaniem jest odpowiednie prowadzenie zamocowanego paska klinowego, a napinacze mają za zadanie w taki sposób go naprężyć, aby zapewnić jego jak najbardziej optymalną i równomierną pracę. Trudno wyobrazić sobie odpowiednią pracę całego układu bez kół pasowych. To one wprowadzają w ruch alternator oraz wspomagają układ kierowniczy, a dodatkowo pozwalają na tłumienie drgań. W naszym sklepie oferujemy zarówno koła pasowe wału korbowego jak i alternatora. Zazwyczaj o złym stanie kół pasowych kwalifikującym je do wymiany świadczy zła praca paska klinowego lub też pojawiające się drgania obniżające komfort jazdy. Te elementy napędu często wymienia się razem z paskiem, ale można też przyjąć statystykę, że ich zużycie następuje po około 60 tysiącach km przebiegu. Warto pamiętać o tym, że podczas wymiany tego elementu zawsze trzeba stosować nowe śruby, które także można znaleźć na wyposażeniu naszego sklepu. 

Zawartość koszyka

Brak produktów

0,00 zł SUMA

Realizuj zamówienie

Szukaj