Smarowanie silnika 

  • VICTOR REINZ

    VICTOR REINZ SILIKON REINZOSIL SZARY VICTOR REINZ 70 31414 10 1197787 70G +300ST 70-31414-10
    zdjecie

    70-31414-10
    4026634207673

    22,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 898

    w magazynie

    Parametry:Materiał: SilikonCecha chemiczna: niezawierający rozpuszczalnika, trwały elastycznie, utwardzanyKolor: antracytowyPojemność: 70 mlWersja: DichtmasseZakres temperatury od: 50 °CZakres temperatury do: 300 °CRodzaj połączenia: Tylko w połączeniu z: 70-31415-00

    Najniższa cena z 30 dni:
    22,99 zł brutto

  • FA1

    FA1 Korek spustu oleju FA1 588.670.001 N90813201
    zdjecie

    588670
    5905133214513

    5,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 714

    w magazynie

    Parametry:Wymiar gwintu: M14x1,5 Długość: 22 mm

    Najniższa cena z 30 dni:
    5,99 zł brutto

  • FEBI BILSTEIN

    FEBI BILSTEIN Korek wlewu oleju FEBI BILSTEIN 02113 026103485A
    Korek wlewu oleju FEBI BILSTEIN 02113 026103485A

    02113
    4027816021131

    6,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 509

    w magazynie

    Parametry:Kolor: czarnyMateriał: Tworzywo sztuczneCiężar: 0,04 kg

    Najniższa cena z 30 dni:
    6,99 zł brutto

  • FEBI BILSTEIN

    FEBI BILSTEIN Korek spustu oleju FEBI BILSTEIN 15374 N90813201
    Korek spustu oleju FEBI BILSTEIN 15374 N90813201

    15374
    4027816153740

    5,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 391

    w magazynie

    Parametry:Długość: 29,5 mmGwint zewn.: M14 x 1,5 mmDługość gwintu: 17,5 mmRozmiar klucza: 19Kształt łba śruby / nakrętki: Sześciokąt zewnętrznyMateriał: StalPowierzchnia: ocynkowanyDługość śruby pod główką: 22 mmCiężar: 0,04 kgArtykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszczelniającymuwzględnić informację serwisową:

    Najniższa cena z 30 dni:
    5,99 zł brutto

  • FEBI BILSTEIN

    FEBI BILSTEIN Korek spustu oleju FEBI BILSTEIN 04572 0652477
    Korek spustu oleju FEBI BILSTEIN 04572 0652477

    04572
    4027816045724

    7,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 388

    w magazynie

    Parametry:Długość: 13 mmŚrednica zewnętrzna: 25,0 mmGwint zewn.: M14 x 1,5 mmDługość gwintu: 8 mmRozmiar klucza: TX 40Kształt łba śruby / nakrętki: wewnętrzny TorxMateriał: StalDługość śruby pod główką: 10 mmCiężar: 0,022 kgArtykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszczelniającymuwzględnić informację serwisową:

    Najniższa cena z 30 dni:
    7,99 zł brutto

  • TOPRAN

    TOPRAN Korek wlewu oleju TOPRAN 205 210 5650831
    zdjecie

    205 210
    4063926051965

    7,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 358

    w magazynie

    Parametry:Materiał: tworzywo sztuczneKolor: żółty

    Najniższa cena z 30 dni:
    7,99 zł brutto

  • FA1

    FA1 Korek spustowy olejuti FA1 866.371.011
    zdjecie

    866371-011
    5905133252270

    8,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 334

    w magazynie

    Parametry:Wymiar gwintu: M18x1.5Długość: 21 mmRozmiar klucza: SW13

    Najniższa cena z 30 dni:
    8,99 zł brutto

  • MAXGEAR

    MAXGEAR Prowadnica miarki oleju TOPRAN 109 324 06B103663G
    zdjecie

    109 324
    4063926325752

    6,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 318

    w magazynie

    Parametry:Materiał: Tworzywo sztuczne Kolor: pomarańczowy

    Najniższa cena z 30 dni:
    6,99 zł brutto

  • FEBI BILSTEIN

    FEBI BILSTEIN Korek wlewu oleju FEBI BILSTEIN 12795 11121743294
    zdjecie

    12795
    4027816127956

    17,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 273

    w magazynie

    Parametry:Ciężar: 0,044 kgArtykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem

    Najniższa cena z 30 dni:
    17,99 zł brutto

  • TOPRAN

    TOPRAN Prowadnica rurka bagnetu TOPRAN 108 035 038103663
    Prowadnica rurka bagnetu TOPRAN 108 035 038103663

    108 035
    1036600000019

    5,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 264

    w magazynie

    Parametry:Materiał: tworzywo sztuczne

    Najniższa cena z 30 dni:
    5,99 zł brutto

  • TOPRAN

    TOPRAN Korek spustu oleju TOPRAN 205 110 0652477
    Korek spustu oleju TOPRAN 205 110 0652477

    205 110
    4063926023016

    4,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 223

    w magazynie

    Parametry:Wymiar gwintu: M 14 Skok gwintu [mm]: 1,5 Kształt łba sruby / nakrętki: wewnętrzny Torx Informacja dodatkowa: z uszczelnieniem

    Najniższa cena z 30 dni:
    4,99 zł brutto

  • ELRING

    ELRING Uszczelka obudowy ELRING 816.965 11421719855
    Uszczelka obudowy ELRING 816.965 11421719855

    816.965
    4041248535493

    7,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 210

    w magazynie

    Najniższa cena z 30 dni:
    7,99 zł brutto

  • TOPRAN

    TOPRAN Czujnik poziomu oleju TOPRAN 109 242 1J0907660B
    zdjecie

    109 242
    9076600000017

    73,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 182

    w magazynie

    Parametry:Informacja dodatkowa 2: z pierscieniem uszczelniającym Ilosć biegunów: 3

    Najniższa cena z 30 dni:
    71,99 zł brutto

  • FEBI BILSTEIN

    FEBI BILSTEIN Czujnik ciśnienia oleju FEBI BILSTEIN 17665 1252573
    zdjecie

    17665
    4027816176657

    18,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 163

    w magazynie

    Parametry:Punkt włączania od: 0,3 barDługość: 51 mmPunkt włączania do: 0,55 barŚrednica wewnętrzna: 3,1 mmGwint zewn.: M10 x 1 mmDługość gwintu: 13 mmRozmiar klucza: 24Ilość połączeń: 1Oznaczenie koloru: niebieskiPowierzchnia: ocynkowanyCiężar: 0,027 kgArtykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszczelniającym

    Najniższa cena z 30 dni:
    18,99 zł brutto

  • FA1

    FA1 Korek spustu oleju FA1 866370.011 11137535106
    zdjecie

    866370.011
    5905133256063

    4,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 151

    w magazynie

    Parametry:Wymiar gwintu: M12x1,5Długość: 16 mm

    Najniższa cena z 30 dni:
    4,99 zł brutto

  • TOPRAN

    TOPRAN Korek wlewu oleju TOPRAN 205 591 0650103
    zdjecie

    205 591
    6501040000011

    7,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 148

    w magazynie

    Parametry:Materiał: tworzywo sztuczneKolor: żółty

    Najniższa cena z 30 dni:
    7,99 zł brutto

Smarowanie silnika 

W naszym sklepie znajdziecie Państwo części do układu smarowania silnika. Najważniejszym elementem jest pompa oleju, która ma za zadanie dostarczyć do silnika olej pod odpowiednim ciśnieniem. Stosowane obecnie pompy zębate gwarantują dobrą wydajność, przy zachowaniu niewielkich wymiarów i prostej budowy, która czyni je odpornymi na awarię.

Olej, który za pomocą przewodów olejowych jest pompowany do wszystkich wymagających tego elementów jednostki napędowej, pobierany jest z miski olejowej, która ze względu na swoje położenie jest narażona na uszkodzenia. Istnieją dwa rodzaje misek olejowych - mokre i suche. Pierwszy układ to standardowe rozwiązanie, w którym olej niezbędny do smarowania elementów silnika, transportowany jest przez pompę do głównego kanału olejowego, zwanego również magistralą olejową, skąd rozprowadzany jest pod ciśnieniem do rozrządu, łożysk wału korbowego i innych współpracujących elementów. Miska sucha natomiast nie spełnia typowej roli zbiornika oleju, więc może być znacznie mniejsza od mokrej miski olejowej. Olej smarujący jest w tym wypadku magazynowany w specjalnym wąskim i wysokim zbiorniku, umieszczonym z boku silnika. W takim układzie stosuje się dwie pompy, z których jedna dociąga olej do przewodu głównego i wszystkich miejsc smarowanych, a druga osusza miskę z gromadzącego się w niej oleju i odprowadza go do zbiornika. 

Układ smarowania silnika musi być szczelny. Z tego powodu niezwykle ważne jest stosowanie uszczelek miski olejowej oraz czujników, które mają za zadanie pokazać nam, czy w układzie wszystko działa w porządku. Wyróżnić możemy czujniki temperatury oleju oraz czujniki ciśnienia oleju. Czujniki pozwalają nam na wykrycie ewentualnych usterek w układzie i odpowiednią reakcję, zanim uszkodzenia staną się poważne. Działanie czujników polega na zbieraniu informacji o ciśnieniu, temperaturze i poziomie oleju w układzie. Jeśli któryś ze wskaźników przekroczy zaprogramowane wartości graniczne, informacja o tym wysyłana jest do układu elektronicznego, który podświetla odpowiednie kontrolki na naszej desce rozdzielczej.

W naszym sklepie znajdziecie Państwo także inne elementy eksploatacyjne, takie jak przewody oleju, korki spustu i korki wlewu oleju, a także bagnety, służące do wizualnej kontroli poziomu oleju w układzie. 

Zawartość koszyka

Brak produktów

0,00 zł SUMA

Realizuj zamówienie

Szukaj