Zawieszenie silnika 

Zawieszenie silnika

Oczywistym jest, że silnik pod maską musi być w jakiś sposób zamocowany, jednak nie jest to rzecz tak trywialna jak wydaje się na pierwszy rzut oka. Silnik podczas pracy generuje drgania i wibracje, które powinny w jak najmniejszym stopniu przenosić się na karoserię, a przy wypadku musi mieć możliwość przemieszczenia się w taki sposób, by nie zrobić pasażerom krzywdy. Dlatego wszystkie współczesne samochody dość skomplikowaną formę zawieszenia silnika. Silnik mocowany jest do elementów nośnych karoserii i/albo do ramy pomocniczej za pośrednictwem poduszek metalowo-gumowych, w których odpowiednio ukształtowane elementy gumowe tłumią drgania generowane przez silnik. W innych miejscach możemy spotkać metalowe łapy, które służą do usztywnienia konstrukcji.

  • FEBI BILSTEIN 02040

    24,30 zł

    20,07 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:Długość [mm] : 102średnica wewnętrzna [mm] : 30średnica zewnętrzna [mm] : 57Materiał : Guma / metalCiężar [kg] : 0,77


  • FEBI BILSTEIN 36683

    186,54 zł

    152,92 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:Długość [mm] : 140Szerokość [mm] : 138Grubosć [mm] : 151Strona zabudowy : z prawejRodzaj mocowania : hydropodstawaOznaczenie koloru : zielonyCiężar [kg] : 1,09Wymagana ilosć : 1


  • FEBI BILSTEIN 06172

    8,68 zł

    7,06 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:Grubosć [mm] : 23średnica wewnętrzna [mm] : 16średnica zewnętrzna [mm] : 66średnica zewnętrzna [mm] : 48Strona zabudowy : oś przedniaCiężar [kg] : 0,067Wymagana ilosć : 4


  • FEBI BILSTEIN 07557

    7,99 zł

    6,50 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:Długość [mm] : 44średnica wewnętrzna [mm] : 10średnica zewnętrzna [mm] : 38Materiał : Guma / metalStrona zabudowy : os przednia, na doleCiężar [kg] : 0,125Wymagana ilosć : 4


  • FEBI BILSTEIN 07843

    7,12 zł

    5,79 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:Grubosć [mm] : 51średnica wewnętrzna [mm] : 10średnica zewnętrzna [mm] : 37średnica zewnętrzna [mm] : 32Strona zabudowy : os przednia, na doleStrona zabudowy : wewnątrzCiężar [kg] : 0,073Wymagana ilosć : 2


  • FEBI BILSTEIN 09137

    20,37 zł

    16,82 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:Grubosć [mm] : 46średnica wewnętrzna [mm] : 12średnica zewnętrzna [mm] : 60średnica zewnętrzna [mm] : 22Strona zabudowy : os przednia, na doleStrona zabudowy : z tyłuCiężar [kg] : 0,261Wymagana ilosć : 2


  • FEBI BILSTEIN 11777

    23,28 zł

    19,23 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:Długość [mm] : 42Szerokość [mm] : 84Grubosć [mm] : 55średnica wewnętrzna [mm] : 17Materiał : Guma / metalStrona zabudowy : os przednia, na doleStrona zabudowy : z tyłuCiężar [kg] : 0,323Wymagana ilosć : 2


  • FEBI BILSTEIN 01837

    15,78 zł

    13,32 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:Grubosć [mm] : 58średnica wewnętrzna [mm] : 17średnica zewnętrzna [mm] : 68średnica zewnętrzna [mm] : 60Materiał : Guma / metalStrona zabudowy : z przoduStrona zabudowy : oś przednia, z lewejCiężar [kg] : 0,247Wymagana ilosć : 2


  • FEBI BILSTEIN 05290

    20,60 zł

    17,01 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:Grubosć [mm] : 60średnica wewnętrzna [mm] : 14średnica zewnętrzna [mm] : 52średnica zewnętrzna [mm] : 40Materiał : Guma / metalStrona zabudowy : os przednia, na doleStrona zabudowy : z przoduCiężar [kg] : 0,161Wymagana ilosć : 2


  • FEBI BILSTEIN 06170

    5,73 zł

    4,66 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:Grubosć [mm] : 20średnica wewnętrzna [mm] : 16średnica zewnętrzna [mm] : 46Strona zabudowy : os przednia, na doleStrona zabudowy : zewnętrznyCiężar [kg] : 0,045Wymagana ilosć : 4


  • FEBI BILSTEIN 14231

    18,99 zł

    15,68 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:Grubosć [mm] : 50średnica wewnętrzna [mm] : 12średnica zewnętrzna [mm] : 66Strona zabudowy : oś przedniaStrona zabudowy : z tyłuCiężar [kg] : 0,252Wymagana ilosć : 2


  • FEBI BILSTEIN 14232

    11,91 zł

    10,04 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:Grubosć [mm] : 62średnica wewnętrzna [mm] : 12średnica zewnętrzna [mm] : 37średnica zewnętrzna [mm] : 23Materiał : Guma / metalStrona zabudowy : oś przedniaStrona zabudowy : z przoduCiężar [kg] : 0,134Wymagana ilosć : 2


  • FEBI BILSTEIN 18495

    16,99 zł

    14,03 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:Grubosć [mm] : 65średnica wewnętrzna [mm] : 12średnica zewnętrzna [mm] : 50średnica zewnętrzna [mm] : 43Strona zabudowy : oś przedniaStrona zabudowy : z przoduCiężar [kg] : 0,278Wymagana ilosć : 2


  • FEBI BILSTEIN 18497

    24,92 zł

    20,26 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry: Długość [mm] : 158 Szerokość [mm] : 74 Grubosć [mm] : 65 średnica wewnętrzna [mm] : 22 średnica zewnętrzna [mm] : 63 Strona zabudowy : oś przednia Strona zabudowy : z tyłu Ciężar [kg] : 0,682 Wymagana ilosć : 2


  • FEBI BILSTEIN 19124

    14,02 zł

    11,84 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:Grubosć [mm] : 38średnica wewnętrzna [mm] : 12średnica zewnętrzna [mm] : 37średnica zewnętrzna [mm] : 46Strona zabudowy : oś przedniaStrona zabudowy : z przoduCiężar [kg] : 0,145Wymagana ilosć : 2


  • FEBI BILSTEIN 21613

    7,47 zł

    6,94 zł (bez VAT)

    w magazynie

    Parametry:Grubosć [mm] : 55średnica wewnętrzna [mm] : 25średnica zewnętrzna [mm] : 57średnica zewnętrzna [mm] : 46Materiał : GumaStrona zabudowy : os przednia, na doleStrona zabudowy : z przoduCiężar [kg] : 0,090Wymagana ilosć : 2


Zawieszenie silnika 

Silnik w czasie swojej pracy generuje drgania i wibracje. Gdyby przykręcić go za pomocą sztywnych elementów do nadwozia, powodowałoby to bardzo duży dyskomfort podczas jazdy, ponieważ wszystkie te drgania przenoszone byłyby na karoserię i na nas. Dodatkowo tak silne drgania bardzo szybko doprowadziłyby do zmęczeniowych pęknięć, uszkodzeń i zniszczeń elementów nośnych karoserii, spawów i połączeń. Dlatego zawieszenie silnika wymaga stosowania dość skomplikowanych elementów.

Co spotkamy w zawieszeniu silnika

W większości pojazdów znajdziemy przede wszystkim poduszki metalowo-gumowe, które dzięki odpowiedniemu ukształtowaniu elementów gumowych nie pozwalają na przenoszenie się drgań na karoserię. Spotkać można poduszki w formie ramienia z elementami gumowymi na końcach, które zwane są poduszkami łączonymi typu torque mount, odpowiadają one za stabilizację silnika podczas gwałtownych zmian prędkości obrotowej gdy działają na niego duże siły dynamiczne, co powoduje że szybciej od innych poduszek ulegają zużyciu. Drugim typem poduszek metalowo-gumowych są poduszki sensu stricte, czyli takie na których posadowiony jest silnik. Zwykle są one dość solidne, przykręcone do elementu nośnego karoserii i silnik opiera się na nich od góry. W przypadku tego typu poduszek mamy do czynienia jeszcze z innym rodzajem elementu zawieszenia silnika, albowiem zwykle posadowienie silnika na poduszkach jest realizowane za pośrednictwem przykręcanych do silnika i opartych na solidnym elemencie gumowym łap silnika.

Obecnie niektóre samochody wykorzystują w konstrukcji zawieszenia silnika inne technologie, które wykazują większą skuteczność w tłumieniu drgań. Spotkać można poduszki hydrauliczne, które budową wewnętrzną przypominają amortyzator, gdzie odpowiedni przepływ oleju powoduje tłumienie drgań w tłoku. Jeszcze bardziej skomplikowanym urządzeniem jest poduszka hydrauliczno-elektroniczna, w której charakterystyka pracy amortyzatora jest zmienna i sterowana przez komputer pojazdu. Na biegu jałowym poduszka ma krótki skok i miękką charakterystykę, co pozwala tłumić drgania o niższej częstotliwości, przy większych prędkościach obrotowych poduszka usztywnia się, ale zwiększa się dostępna amplituda jej pracy. Rozwiązania te są jednak dalej dość rzadkie, ze względu na wysokie koszty i skomplikowaną budowę części.

Zawartość koszyka

Brak produktów

0,00 zł SUMA

Realizuj zamówienie

Szukaj