Silniki krokowe 

Silniki krokowe

Silniki krokowe charakteryzują się tym, że są cyfrowo sterowane napędami do pozycjonowania. Ich sporą zaletą jest łatwa kontrola kąta i prędkości obrotowej - od zera do kilku tysięcy obrotów na minutę. Zakres ten jest zależny od parametrów sterownika oraz silnika. Silnik krokowy utrzymuje rotor w określonej pozycji przy uwzględnieniu pełnego momentu trzymającego - dzięki temu stały pobór prądu co powoduje, że mimo postoju silnik jest ciepły.

Silniki krokowe 

W naszym sklepie znajdą państwo wiele rodzajów silników krokowych do znanych marek takich jak: Ford, Peugeot, Fiat, BMW i wielu innych. Jak w każdej kategorii tutaj również możesz sprawdzić kompatybilność danego silnika do określonych pojazdów. Możesz również skorzystać z wyszukiwarki, określając markę pojazdu, model i konkretny silnik - wtedy dowiesz się, czy posiadamy interesujący cię produkt. Największą zaletą silnika krokowego jest:

  • kontrola kąta obrotu bez użycia sprzężenia zwrotnego,
  • zdolność szybkiej zmiany kierunku ruchu,
  • praca przy niskich prędkościach kątowych.

Sporą zaletą jest również stosunkowo niska cena tego typu silników, co jest bezpośrednio powiązane z ich prostą budową. Silniki te nie korzystają z czujnika kontrolującego położenie, co znacznie upraszcza konstrukcję wielu układów. Jeśli wymagana jest dokładność pozycjonowania, a prędkość obrotowa nie jest najważniejsza - silniki krokowe sprawdzą się perfekcyjnie. Silniki krokowe możemy podzielić na kilka podtypów ze względu na ich budowę. Silniki z magnesem trwałym - możemy wyróżnić wersję jednosegmentową i wielosegmentową. Jednosegmentowy silnik posiada bieguny jawne i utajone. Charakteryzuje się również odmiennymi typami magnesowania - osiowym lub promieniowym. Kolejny rodzaj to silnik o zmiennej reluktancji. Tego typu silnik składa się z dwóch biegunów, które mogą występować w wariancie symetrycznym lub niesymetrycznym. W przypadku symetrycznej budowy uzwojenia dwóch biegunów tworzy się pasmo, natomiast w przypadku niesymetrycznej całe pasmo lokalizuje się na jednym biegunie.

Silnik hybrydowy - zwykle są droższe od kategorii wymienionych wcześniej, jednak wyróżniają się lepszymi parametrami, jeśli chodzi o szybkość i rozdzielczość. Zasada działania tych silników opiera się na magnesie trwałym (umieszczonym na wirniku lub stojanie), który wytwarza biegunowy strumień magnetyczny, zamykany w obwodzie magnetycznym. Gdy stojan jest zasilany impulsem sterującym, wzbudzony strumień magnetyczny dodaje się do strumienia magnesów trwałych, pod drugim odwrotnie - odejmuje się. Dzięki temu wirnik zyskuje ruch umożliwiający osiom zębów stojana i wirnika bieguna nałożenie się.

Silniki krokowe bywają także zamiennie nazywane silnikami skokowymi. Znajdują zastosowanie w napędach CD/DVD gdzie sterują ruchem głowicy, która czyta laser. W drukarkach igłowych i atramentowych sterują ruchem jednakowo głowicy oraz igły. W automatyce mają zastosowanie w urządzeniach mechanicznych regulacyjnych. W samochodach odpowiadają za obroty na biegu jałowym. Ze względu na kontrolę kąta i prędkości obrotowej są bardzo dobrym i w zależności od rodzaju - tanim wyborem.

Zawartość koszyka

Brak produktów

0,00 zł SUMA

Realizuj zamówienie

Szukaj