Półosie 

  • GSP

    GSP Półoś napędowa GSP 205002 33211227032
    zdjecie

    205002
    6928947311864

    174,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 149

    w magazynie

    Parametry:Średnica 2 [mm]: 93,9Strona zabudowy: z lewejStrona zabudowy: z prawejIlosć zębów, obręcz ABS: 48Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 64Długość [mm]: 615

    Najniższa cena z 30 dni:
    174,99 zł brutto

  • 203001
    6928947311444

    344,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 15

    w magazynie

    Parametry:Średnica 2 [mm]: 108Strona zabudowy: z prawejIlosć zębów, obręcz ABS: 45Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 53Długość [mm]: 634

    Najniższa cena z 30 dni:
    344,99 zł brutto

  • 203007
    6928947311505

    359,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 13

    w magazynie

    Parametry:Strona zabudowy: z prawej Ilosć zębów, obręcz ABS: 45 Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33 Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 53 Długość [mm]: 622 Średnica 2 [mm]: 88

    Najniższa cena z 30 dni:
    253,99 zł brutto

  • GSP

    GSP Półoś napędowa GSP 235004 1073500410
    Półoś napędowa GSP 235004 1073500410

    235004
    6928947316814

    256,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 13

    w magazynie

    Parametry:Strona zabudowy: os przednia, z prawejStrona zabudowy: oś przednia, z lewejUzębienie zewnętrzne od strony koła: 27Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 60Długość [mm]: 627Średnica 2 [mm]: 108

    Najniższa cena z 30 dni:
    256,99 zł brutto

  • GSP

    GSP Półoś napędowa GSP 221032 1497197080
    PÓŁOŚ NAPĘDOWA FIAT OPEL SAAB

    221032
    6928947324208

    207,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 13

    w magazynie

    Parametry:Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 53,8Długość [mm]: 605

    Najniższa cena z 30 dni:
    207,99 zł brutto

  • GSP

    GSP Półoś napędowa GSP 203023 1125045
    Półoś napędowa GSP 203023 1125045

    203023
    6928947311604

    201,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 12

    w magazynie

    Parametry:Ilosć zębów, obręcz ABS: 48Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 60Długość [mm]: 507Średnica 2 [mm]: 88

    Najniższa cena z 30 dni:
    201,99 zł brutto

  • GSP

    GSP Półoś napędowa GSP 217113 51757653
    Półoś napędowa GSP 217113 51757653

    217113
    6933688981856

    232,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 10

    w magazynie

    Parametry:Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 51Długość [mm]: 930,5

    Najniższa cena z 30 dni:
    232,99 zł brutto

  • GSP

    GSP Półoś napędowa GSP 260027 13219092
    Półoś napędowa GSP 260027 13219092

    260027
    6928947328688

    273,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 10

    w magazynie

    Parametry:Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 52,5Długość [mm]: 619

    Najniższa cena z 30 dni:
    273,99 zł brutto

  • GSP

    GSP Półoś napędowa GSP 299071 8200264668
    zdjecie

    299071
    6928947320996

    242,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 8

    w magazynie

    Parametry:Strona zabudowy: z prawejUzębienie zewnętrzne od strony koła: 23Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 49Długość [mm]: 911

    Najniższa cena z 30 dni:
    242,99 zł brutto

  • 305727
    4019064157434

    1 265,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 8

    w magazynie

    Parametry:Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 31Długość: 556 mmŚrednica pierścienia uszczelniającego: 56,50 mmŚrednica przegubu po stronie koła: 100,0 mmŚrednica przegubu po stronie skrzyni biegów: 94,00 mmArtykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez łożyskaWymiar gwintu: M10x1,5F

    Najniższa cena z 30 dni:
    1 185,99 zł brutto

  • GSP

    GSP Półoś napędowa GSP 210243 3273SN
    Półoś napędowa GSP 210243 3273SN

    210243
    6933688981788

    235,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 8

    w magazynie

    Parametry:Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 37Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 58,5Długość [mm]: 957

    Najniższa cena z 30 dni:
    235,99 zł brutto

  • 239250
    6928947335082

    405,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 8

    w magazynie

    Parametry:Ilosć zębów, obręcz ABS: 52Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 28Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 73Długość [mm]: 611Strona zabudowy: os przednia, z prawej

    Najniższa cena z 30 dni:
    352,99 zł brutto

  • 304990
    4019064150749

    701,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 7

    w magazynie

    Parametry:Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 37Długość: 979 mmŚrednica pierścienia uszczelniającego: 59,00 mmŚrednica przegubu po stronie koła: 91,60 mmŚrednica przegubu po stronie skrzyni biegów: 88,70 mmArtykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z łożyskiemWymiar gwintu: M24x1,5

    Najniższa cena z 30 dni:
    621,99 zł brutto

  • 210013
    6928947312236

    330,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 7

    w magazynie

    Parametry:Strona zabudowy: z prawejUzębienie zewnętrzne od strony koła: 28Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 25Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 63Długość [mm]: 1072

    Najniższa cena z 30 dni:
    330,99 zł brutto

  • VKJC 7004
    7316573383789

    357,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 7

    w magazynie

    Parametry:Długość: 510 mmOtwór ø: 10,5 mmWymiar gwintu: M16x1.5Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38Średnica pierścienia uszczelniającego: 59,9 mmIlość zębów, pierścień ABS: 48Ilość otworów: 6Ø rozmieszczenia otworów: 104 mmØ pierścienia abs: 83,1 mmNowa część: Średnica przegubu po stronie koła: 98 mmŚrednica przegubu po stronie skrzyni biegów: 74,7 mm

    Najniższa cena z 30 dni:
    357,99 zł brutto

  • GSP

    GSP Półoś napędowa GSP 218194 1223791
    zdjecie

    218194
    6928947324123

    217,99 zł

    Sprzedanych sztuk: 7

    w magazynie

    Parametry:Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 56Długość [mm]: 568

    Najniższa cena z 30 dni:
    217,99 zł brutto

Półosie 

Niezbędnym warunkiem do poruszania się samochodu jest przeniesienie momentu obrotowego silnika na koła. Bezpośrednio zadanie to wykonują półosie napędowe. Znajdują się one między mechanizmem różnicowym, na który moment podawany jest ze skrzyni biegów, a piastami kół. W zależności od budowy układu napędowego i zawieszenia, półosie mają różną konstrukcję. Półosie napędowe znajdują się na przedniej osi, na tylnej osi, lub na obu.

Jeżeli znajdują się na osi tylnej i jest to oś niekierowana (spotyka się, rzadko, kierowane tylne osie, np. Mitsubishi Galant VR4), to w zależności od rodzaju zawieszenia mogą one mieć jeden lub żadnego przegubu. Jeden przegub znajdziemy w pojazdach z niezależnym tylnym zawieszeniem, jest to dziś powszechnie stosowane rozwiązanie w przypadku napędu tylnej osi zarówno w samochodach RWD jak i tych z napędem na cztery koła. Wówczas wewnętrzny przegub (znajdujący się od strony mechanizmu różnicowego, czyli potocznie mostu napędowego) ma za zadanie umożliwić pracę zawieszenia w osi pionowej. Jeżeli samochód posiada zależne zawieszenie, wówczas wyposażony jest w tak zwaną "sztywną oś", czyli półosie składają się wyłącznie z wałków napędowych łączących przekładnię z kołem. Oznacza to, że most napędowy i półosie zmieniają swoją pozycję wraz z kołami. Zawieszenia takich pojazdów zwykle oparte jest na resorach i dziś jest rozwiązaniem rzadkim, współcześnie spotykanym tylko w niektórych pick-upach i samochodach ciężarowych, do niedawna także w dużych pojazdach terenowych.

Jeżeli samochód napędzane ma koła kierowane, czyli zwykle koła przedniej osi, wówczas konstrukcja półosi się komplikuje. Z tego faktu wynikała dawniej popularność tylnego napędu, ponieważ konstrukcja przegubów w półosiach napędowych kół kierowanych jest dość trudna, ze względu na duże kąty wychylenia koła jakie są wymagane w tym miejscu. Przegub musi zapewnić zarówno możliwość pracy zawieszenia w osi pionowej - co rozwiązuje, tak jak w przypadku napędu osi tylnej przegub wewnętrzny, ale także pozwolić na ruch koła w osi wzdłużnej pojazdu, który pozwala na kierowanie nim. Za tę ostatnią możliwość odpowiada przegub zewnętrzny, znajdujący się od strony koła. Na końcu przegubu zewnętrznego znajduje się zwykle oś, która bezpośrednio instalowana jest w piaście i poprzez montaż wielowypustowy napędza koło.

Awarii zwykle ulegają przeguby zewnętrzne, które podczas skrętów podlegają bardzo wysokim obciążeniom o skomplikowanych składowych. Objawem takiego uszkodzenia jest miarowe stukanie przy mocno skręconych kołach. Zarówno przeguby wewnętrzne jak i zewnętrzne mogą ulec awarii także ze względu na uszkodzenie ich gumowych osłon, jest to najczęstsza przyczyna awarii półosi.

Zawartość koszyka

Brak produktów

0,00 zł SUMA

Realizuj zamówienie

Szukaj