Monowtryski 

Monowtryski

Wtryskiem paliwa jest określany sposób dostarczania paliwa do silnika pojazdu. W zależności od rodzaju silnika wyróżniamy inne wtryskiwacze paliwa. Monowtrysk znajduje się w silnikach o zapłonie iskrowym. "Monowtryskiem" często zamiennie nazywa się wtryski jednopunktowe (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port Injection). Tego typu wtryskiwacz umieszczony w kolektorze ma za zadanie dostarczyć paliwo wszystkim czterem cylindrom. W naszym sklepie znajdą państwo różnego rodzaju monowtryski, które z powodzeniem udoskonalą każdy układ paliwowy.

Brak produktów w tej kategorii

Monowtryski 

Zasada działania monowtrysku jest następująca. Paliwo ze zbiornika jest zasysane pompą elektryczną za pomocą filtra i dociera do korpusu wtrysku. Korpus wtrysku zawiera w sobie wtryskiwacze i regulator ciśnienia. Tutaj dzieje się to o czym wspomniano wyżej - pojedynczy wtryskiwacz obsługuje wszystkie cylindry i to główna różnica, która dzieli wtryski wielopunktowe od jednopunktowych. Wtrysk jednopunktowy jest sterowany komputerem. Komputer ma za zadanie obliczyć dawkę paliwa, dokonując pomiaru podciśnienia w kolektorze dolotowym przy użyciu MAP sensora. Dokładne obliczenie dawkowania paliwa jest możliwe dzięki czujnikom temperatury, sondy lambda oraz prędkości obrotowej silnika. Układ sterujący zarządza również zapłonem. Wolne obroty są regulowane przez zawór biegu jałowego, który z kolei sterowany jest silnikiem krokowym. Sam układ dolotowy przypomina ten z gaźników. 

Układ wtrysku paliwa składa się z kilku elementów. Pierwszym z nich jest wspomniany już układ zasilania paliwem. Układ wtryskowy wykorzystuje ciśnienie dostarczone z zewnątrz przez pompy paliwa. W czasach obecnych zdecydowanie częściej stosuje się pompy elektryczne, które zastąpiły pompy mechaniczne oraz połączenia układów mechaniczno-elektrycznych. Układ zasilania jest niezbędny, ponieważ utrzymuje stabilność ciśnienia paliwa. Kolejnym elementem są wtryskiwacze. Wtryskiwacze to szybkie i dokładne zawory, które umożliwiają przepływ paliwa na założony czas - przykładem mogą być właśnie monowtryski stosowane w silnikach o zapłonie iskrowym. Obecnie stosuje się wtryskiwacze w postaci zaworów sterowanych elektromagnetycznie z iglicą. Kiedyś używano zaworów sterowanych elektrycznie, mechanicznie lub pneumatycznie. Wtryskiwacze sterowane są najczęściej przez układ elektroniczny, który jest nazywany komputerem silnika. Wtryskiwacze pracują tysiące razy na minutę w podwyższonej temperaturze - muszą zachować tę powtarzalność i trwałość przez wiele lat, dlatego tak ważne jest to, z jakich materiałów i technologii powstały. Prawidłową pracę układu sterującego zapewniają czujniki, które podają dane na temat pracy silnika, pojazdu itd. Górny limit oprogramowania i liczby czujników jest zależny od producenta i kosztów, jakie trzeba ponieść, aby je wdrożyć. Trzeba jednak zauważyć, że niektóre czujniki są z definicji wymagane (lub wymagane przez prawo), aby cały układ pracował właściwie. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty dotyczącej monowtrysków, aby uzyskać więcej informacji na temat danego produktu, wystarczy go wybrać i przeglądnąć dostępne zakładki.

Zawartość koszyka

Brak produktów

0,00 zł SUMA

Realizuj zamówienie

Szukaj